Χαρακτηριστικά

Εμείς οι οδηγοί, αγαπάμε τον ήλιο, το καλοκαίρι.

Το αυτοκίνητο μας? – Μάλλον όχι!

Ο καλοκαιρινός ήλιος και ειδικά στη χώρα μας, είναι επιβαρυντικός παράγοντας για το χρώμα του αυτοκινήτου μας. Αφήνοντας το σταθμευμένο κάτω από τον ήλιο, για πολύ ώρα, το χρώμα του ξεθωριάζει. Οπότε, είναι καλύτερα να επιδιώκουμε να το παρκάρουμε στη σκιά, όσο το δυνατόν περισσότερο.

Ακόμη, το χρώμα ξεθωριάζει όταν πλένουμε το αυτοκίνητο μας κάτω από τον ζεστό ήλιο ή ενόσω είναι ζεστό.

Ελέγχουμε την πίεση των ελαστικών

Έχουμε μάθει όλοι στο σχολείο, στο μάθημα της φυσικής, ότι η ζέστη κάνει τον αέρα να διαστέλλεται. Η ίδια αρχή ισχύει και για τα ελαστικά του αυτοκινήτου μας, καθώς, λόγω της θερμότητας του αέρα στο εσωτερικό των ελαστικών, η πίεση επεκτείνεται – ένα ή και δύο psi, για κάθε αύξηση θερμοκρασίας δέκα βαθμών.

Το φουσκωμένο ελαστικό διογκώνεται προς τα έξω και δημιουργεί  αδικαιολόγητη πίεση στα πλευρικά τοιχώματα του ελαστικού.

Αυτό, σε συνδυασμό με την πίεση και την θερμότητα μπορεί να προκαλέσει σκάσιμο του ελαστικού.

Επιπροσθέτως, ένα υπερβάλλον φουσκωμένο ελαστικό μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα την έκρηξη ή την υδρολίσθηση, σε υγρές συνθήκες.

Οπότε, βεβαιωθείτε ότι όταν συμπληρώνετε τον αέρα στα ελαστικά, κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, να λαμβάνετε υπόψη την διαφορά της πίεσης.

Ελέγχουμε τα λάδια του κινητήρα και το φίλτρο αέρα

Το λάδι του κινητήρα, είναι η γραμμή της ζωής του κινητήρα του αυτοκινήτου.

Το καλοκαίρι, αφενός μεν η μεγαλύτερη ταχύτητα με την οποία κινούμαστε και αφετέρου η υψηλότερη εξωτερική θερμοκρασία, συντελούν στην πιθανότητα υπερθέρμανσης του κινητήρα. Για αυτό είναι επιτακτική ανάγκη να ελέγχουμε  το λάδι του κινητήρα πριν ξεκινήσουμε.

Φυσικά δεν χρειάζεται να το κάνουμε αυτό κάθε φορά, αλλά είναι επιβεβλημένο να το πράξουμε πριν από ένα μακρινό ταξίδι.

Επίσης φροντίζουμε ώστε το φίλτρο αέρα να είναι καθαρό, καθώς αυτό θα επηρεάσει και την οικονομία καυσίμου του αυτοκινήτου.

Συμπληρώνουμε λάδι, αν η στάθμη του λαδιού του κινητήρα είναι χαμηλή, ή φροντίζουμε για την αλλαγή τους στα καθορισμένες χιλιόμετρα.

Ελέγχουμε τους υαλοκαθαριστήρες

Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, το λάστιχο του υαλοκαθαριστήρα τείνει να γίνει σκληρό και να σπάσει. Βεβαιωθείτε ότι έχετε ελέγξει το ελαστικό, αν έχει ραγίσει, αν είναι σκληρό στο άγγιγμα ή αν έχει φθαρεί. Σε αυτές τις περιπτώσεις, θα πρέπει να το αντικαταστήσετε.

Συνεχίζοντας να χρησιμοποιείτε κατεστραμμένους υαλοκαθαριστήρες θα προκαλέσετε ζημιά στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου σας καθώς και γρατσουνιές και βέβαια κοστίζει δυσανάλογα περισσότερο η αλλαγή ενός παρμπρίζ, από το κόστος αντικατάστασης των υαλοκαθαριστήρων.

Ελέγχουμε το ψυκτικό υγρό

Το ψυκτικό εξασφαλίζει την εύρυθμη λειτουργία του κινητήρα σε συνθήκες υψηλών θερμοκρασιών. Δεν είναι απαραίτητο να αλλάζετε το ψυκτικό υγρό κάθε σεζόν, αλλά είναι προτιμότερο σε ετήσια βάση, καθώς θα βοηθήσει να διατηρηθεί  το σύστημα ψύξης φρέσκο ​​και καθαρό εσωτερικό. Το ιδανικό μείγμα για το ψυκτικό μέσο και το νερό, για το ψυγείο, είναι 1:1, και  βεβαιωθείτε ότι η στάθμη του νερού στο ψυγείο είναι στο άνω σημείο (όχι περισσότερο από την ένδειξη “max”.

Είναι σημαντικό να λάβετε υπόψη ότι ελέγχουμε την στάθμη όταν το αυτοκίνητο είναι “κρύο”, δηλ. πριν ξεκινήσουμε.

Ελέγχουμε την μπαταρία

Οι υψηλές θερμοκρασίες, κατά την διάρκεια του καλοκαιριού, μπορεί να προκαλέσουν την επιτάχυνση της χημικής αντίδρασης στις μπαταρίες, με αποτέλεσμα την υπερθέρμανση και την δραματική μείωση της διάρκειας ζωής της μπαταρίας. Η θερμότητα, μπορεί επίσης να εξατμίσει το εξωτερικό υγρό της μπαταρίας και με αυτόν τον τρόπο να την επιβαρύνει περαιτέρω. Με τον ερχομό του καλοκαιριού, φροντίζουμε για τον έλεγχο της μπαταρίας του αυτοκινήτου μας, από έναν επαγγελματία  και βεβαιωνόμαστε ότι είναι σε καλή κατάσταση.

Η διαδικασία αυτή δεν είναι απαραίτητη, αν το αυτοκίνητο μας είναι εφοδιασμένο με «μπαταρία κλειστού τύπου».

Θέλετε να είναι δροσερό το εσωτερικό του αυτοκινήτου;

Ελέγχουμε το Air-Condition (A/C)

Εάν παρατηρήσετε ότι το A/C του αυτοκινήτου σας δεν διατηρεί την επιλεγμένη θερμοκρασία στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, είναι ένδειξη ότι ο κλιματισμός δεν λειτουργεί καλά. Τα σύγχρονα συστήματα κλιματισμού είναι πολύπλοκες μονάδες και είναι καλύτερο να ελέγχονται ετησίως από τους εξειδικευμένους επαγγελματίες.

Επομένως είναι απαραίτητος ο ετήσιος έλεγχος του A/C καθώς και η απολύμανση του.

Επίσης φροντίζουμε και για την αλλαγή του φίλτρου καμπίνας.