Χαρακτηριστικά

Το εύρος θερμότητας των μπουζί είναι ένας δείκτης της ικανότητάς του να διαχέει θερμική ενέργεια. Τα διαφορετικά χαρακτηριστικά των κινητήρων αυτοκινήτων όσον αφορά στο λειτουργικό φορτίο, την συμπίεση, τις στροφές του κινητήρα, την ψύξη, και τα καύσιμα, καθιστούν αδύνατο να λειτουργήσουν όλοι οι κινητήρες με ένα πρότυπο μπουζί. Το ίδιο μπουζί μπορεί να είναι πάρει πολύ θερμό σε έναν τύπο κινητήρα, αλλά μπορεί να φτάσει μόνο μια σχετικά χαμηλή θερμοκρασία σε έναν άλλο.
Στην πρώτη περίπτωση, το μίγμα αέρα-καυσίμου θα αναφλεγεί στο φλόγινο τμήμα του σπινθηριστή, που προεξέχει εντός του θαλάμου καύσεως (προ-ανάφλεξη) και, στη δεύτερη περίπτωση, η άκρη του μονωτήρα σύντομα θα λερωθεί τόσο πολύ από τα κατάλοιπα καύσης, ώστε το ρετάρισμα θα είναι αναμενόμενο. Για να εξασφαλιστεί ότι το ηλεκτρόδιο λειτουργεί μεταξύ των επιθυμητών θερμοκρασιών, έχουν αναπτυχθεί ηλεκτρόδια με διαφορετικές ικανότητες θερμότητας. Το λεγόμενο «εύρος θερμότητας», που έχει εκχωρηθεί σε κάθε μπουζί, χρησιμοποιείται για το χαρακτηρισμό αυτής της ικανότητας στην απαγωγή της θερμότητας. Ένα άκρο με ένα χαμηλό εύρος θερμότητας (π.χ., 2-4) δεικνύει ένα ψυχρό ηλεκτρόδιο που διαλύει γρήγορα τη θερμότητα στο μπλοκ του κινητήρα και του συστήματος ψύξης, ενώ ένα ηλεκτρόδιο με υψηλό κωδικό (π.χ., 7-10) δείχνει ένα θερμό άκρο που διατηρεί τη θερμότητα. Επιλέγοντας σωστά το εύρος της θερμότητας του βύσματος, εξασφαλίζεται ότι το βύσμα θα λειτουργεί μεταξύ του σχεδιασμένου εύρους λειτουργίας του βύσματος από 500-900 βαθμούς Κελσίου. Σε αυτή την περιοχή, το μπουζί θα είναι αυτο-καθαριζόμενο , αλλά δεν θα είναι αρκετά θερμό ώστε να υπάρχει προ-ανάφλεξη του μίγματος αέρα / καυσίμου.